Een nieuwe ‘volwassen’ fase voor

tekstbureau Swaans

Swaans
Opdrachtgever
10
Unieke schrijvers
+25%
Conversie
Wat we hebben gedaan
Merkstrategie
Positionering
Visuele merkidentiteit
Print
Templates
Website

Bij Swaans - Jouw schrijvende kracht, staat de missie centraal om organisaties te helpen hun communicatie te versterken voor een grotere zichtbaarheid en succes. In nauwe samenwerking hebben we ervoor gezorgd dat het merk een volwassen uitstraling heeft gekregen, die doorgevoerd is in elke vezel van de organisatie.

Wat maakt de organisatie uniek?

Bij het bepalen wat Swaans uniek maakt, ontdekten we dat de kracht van Swaans ligt bij hun getalenteerde tekstschrijvers. Zij hebben het vermogen om met impactvolle verhalen een resonantie te creëren met de juiste doelgroep. Daarom hebben we Swaans gepositioneerd als een optimistische wegwijzer, die altijd op zoek is naar de juiste connectie met de doelgroep.

Dit optimisme hebben we vertaald in een krachtige en opvallende merkidentiteit, waarin de tekstschrijvers de hoofdrol spelen, helemaal klaar om de nieuwe ambitie waar te maken.

Hoe we voor Swaans een sterke merkuitstraling hebben gecreëerd die perfect aansluit bij de doelgroep:

1. Merkstrategie & positionering
Samen met het team van Swaans hebben we hun verhaal en positionering aangescherpt, zodat deze weer overeenkomt met hun ambitie en de doelgroep precies begrijpt wat hen uniek maakt. Dit was de eerste stap om het merk een duidelijke en onderscheidende uitstraling te geven.

2. Visuele merkidentiteit
Na de positionering zijn we aan de slag gegaan om deze terug te laten komen in de merkidentiteit. Dit resulteerde in een set aan onderscheidende merkelementen, van kleur tot aan unieke illustraties. De set aan uitingen hebben we zo ontwikkeld dat Swaans zelf eenvoudig met de nieuwe uitstraling aan de slag kan. Dit hebben we vooraf bepaald, zodat we een identiteit ontwikkelen die perfect past bij het type organisatie.

3. Digitale implementatie
Als digitaal bureau zorgen we ervoor dat de uitstraling van je merk ook digitaal consistent is en dezelfde beleving overbrengt. Zo garanderen we dat elke interactie met de doelgroep de verwachtingen overtreft.

Ferry de Gier
Creative Director bij Evers en de Gier

"De sterren van deze rebranding zijn de tekstschrijvers: zelfverzekerd en deskundig. Opdrachtgevers hebben, vaak zonder het te beseffen, al een digitale kennismaking gehad voordat er fysiek kennis wordt gemaakt."

Jouw branding ook on-point krijgen?

Klaar om impact

te maken?

Neem contact op