Een frisse blik op accountancy

en teamcultuur

Joore
Opdrachtgever
2020
Samenwerking sinds
38
Jaar ervaring
42
Medewerkers
Wat we hebben gedaan
Visuele merkidentiteit
Website
UX Research
Copywriting
Merkboek
Werken bij

Joore, een accountantskantoor in Tilburg, zet zich af tegen de traditionele werkwijzen van de sector. In plaats van te werken met een piramidestructuur en het schrijven van zoveel mogelijk uren, kiezen zij voor een moderne aanpak: automatiseer wat kan, doe zelf wat mogelijk is, en schakel een expert in voor de complexe zaken tegen een eerlijk tarief. Dit succesvolle model was echter niet terug te zien in hun verouderde website en visuele identiteit. Aan ons de taak om hier verandering in te brengen!

Nieuwe website en werken-bij pagina

Uit een competitive audit bleek dat veel concurrenten kiezen voor een anonieme uitstraling met veel content, maar weinig persoonlijkheid. Joore onderscheidt zich juist door een persoonlijke benadering en open cultuur. Daarom hebben wij een website ontwikkeld die helder en to-the-point laat zien waar Joore voor staat. De focus ligt op het team, zowel door gezichten naar voren te brengen als door subtiel te laten zien wat ze doen. In plaats van een overload aan informatie, bieden we een kernachtige presentatie van hun diensten en aanpak.

Daarnaast hebben we flink ingezet op de ‘Werken bij’-pagina. Joore had moeite om jong talent aan te trekken, dus hebben we een omgeving ontworpen die zowel het team als de unieke voordelen van werken bij Joore in de spotlight zet. Door de menselijke kant van het bedrijf centraal te stellen, spreken we potentiële kandidaten aan op een manier die past bij Joore: persoonlijk, professioneel en vooruitstrevend.

Raymond Joore
Joore

“Ik heb de samenwerking met Evers en de Gier als zeer aangenaam ervaren. Ze hebben onze merkstrategie goed doorvertaald naar een onderscheidende huisstijl. Ze pushen hard genoeg om het maximale eruit te halen, maar voelen tijdig aan wanneer de grens bereikt is. En ze hebben een prettige 'niet lullen, maar poetsen' mentaliteit.”

Opfrissing van de visuele identiteit

Om het verhaal compleet te maken, hebben we de visuele identiteit van Joore opgefrist. De laatste grote verandering aan hun merk was tientallen jaren geleden, dus hebben we het woordbeeld gemoderniseerd. Het blijft vertrouwd aanvoelen, maar heeft nu een eigentijdse uitstraling. Dit zorgt ervoor dat Joore zich onderscheidt van de concurrentie en toch betrouwbaar en toegankelijk blijft. Met een strakke en frisse look sluit de identiteit nu perfect aan bij hun moderne aanpak, en is bovendien beter leesbaar als sponsor bij sportverenigingen zoals Willem II en Hockeyclub Tilburg.

Ook nieuw talent aantrekken via je website?

Klaar om impact

te maken?

Neem contact op
Close Cookie Popup
Cookievoorkeuren
Door op ‘Alles accepteren’ te klikken, gaat u akkoord met het opslaan van cookies op uw apparaat om de sitenavigatie te verbeteren, het sitegebruik te analyseren en te helpen bij onze marketinginspanningen, zoals beschreven in ons privacybeleid.
Noodzakelijk (altijd actief)
Cookies die nodig zijn om de basisfunctionaliteit van de website mogelijk te maken.
Cookies die worden gebruikt om te begrijpen hoe de website presteert, en of er mogelijk technische problemen zijn.
Cookies die worden gebruikt om advertenties weer te geven die relevant zijn voor uw interesses.
Cookies waarmee de website keuzes die u maakt kan onthouden (zoals uw gebruikersnaam, taal of de regio waarin u zich bevindt).