
Met de groei van NV80 ontstond de behoefte aan een sterkere visuele identiteit en een website die jongeren echt aanspreekt. De uitdaging was een merk bouwen dat voelt als een club waar je deel van wilt uitmaken. Een identiteit die de herkenbaarheid van een sportvereniging combineert met de rauwe energie van urban sports. Niet gepolijst of afstandelijk, maar vol beweging en karakter.
We hebben de herkenbaarheid van een sportvereniging gecombineerd met de rauwheid van urban sports. Een uitgesproken palet, grote typografie, beeld met snelheid. Geen trucjes, maar een visuele taal die je bijna hoort rennen, springen en landen.





De nieuwe website trekt die lijn door als digitale versie van het plein buiten. Open en direct. Eenvoudige structuur, dynamische beelden, een toon die niet uitlegt maar uitnodigt. Je ziet wat je kunt doen en je kunt direct meedoen. Meer heeft deze doelgroep niet nodig.
“Het resultaat mag er zijn, dankzij het professionele proces met E+dG. Na een creatieve aftrap op locatie, bleven Ferry, Mans en Hidde flexibel en meedenkend bij veranderingen en aanpassingen.”



De ontwerpen gingen terug naar de community zelf. In een Instagram-poll lieten we meerdere ontwerpen zien. Hun reactie was helder. Dit is NV80! Precies zo. Het resultaat is een merk dat wordt omarmd door de doelgroep. NV80 voelt nu als de sportclub waar je bij wilt horen.



