Bij Kinderfaculteit Pendrecht draait alles om het aanwakkeren van de interesses van kinderen uit Pendrecht en het ontdekken van wat ze leuk vinden. Van sport tot muziektheater en tafeltraining; ze ontdekken het allemaal bij Kinderfaculteit Pendrecht. Wij hebben het merk in de wijk Pendrecht verstevigd en gezorgd voor een betere aansluiting bij de belevingswereld van de kinderen zodat het nog een betekenisvollere rol speelt in de gemeenschap.
Bij Kinderfaculteit Pendrecht krijg je alle ruimte om te ontdekken wat je echt leuk vindt. We positioneerden dit sociaal-maatschappelijke merk als een nieuwsgierige gids die kinderen meeneemt op een ontdekkingsreis langs diverse mogelijkheden. KFP is een plek waar kinderen in Pendrecht kunnen ontdekken waarin ze uitblinken, gewoon als zichzelf.
Met een energieke en persoonlijke merkidentiteit die het motto "Jij bepaalt de route, wij helpen je op weg’ omarmt, hebben we voor een betere aansluiting met de kinderen gezorgd. De introductie van dynamische communicatiemiddelen en een vernieuwde website verbeterde niet alleen de interactie met de doelgroep en stakeholders, maar creëerde ook een inspirerende merkervaring.
“Evers & de Gier heeft onze merkidentiteit verder gedefinieerd en vormgegeven in een huisstijl die toegankelijk en aansprekend is. Het is heel fijn dat we deze huisstijl zelf kunnen toepassen en verder doorvoeren in al onze communicatiemiddelen. Bij bijzondere of grotere opdrachten denken ze goed met ons mee en kunnen we op mooie voorstellen rekenen.”
1. Positionering
We hebben het verhaal, de propositie en positionering van Kinderfaculteit aangescherpt, zodat de doelgroep precies begrijpt wat Kinderfaculteit te bieden heeft en wat het uniek maakt. Dit was de eerste stap om ervoor te zorgen dat het merk een duidelijke en onderscheidende stem kreeg.
2. Merkidentiteit
We hebben de vernieuwde positionering vertaald naar een consistente uitstraling. De grootste successen zijn behaald doordat Kinderfaculteit zelfstandig met de nieuwe uitstraling aan de slag kon. Dit hebben we vooraf bepaald, zodat we een identiteit hebben gecreëerd die perfect past bij het type organisatie.
3. Digitale implementatie
Als digitaal bureau hebben we ervoor gezorgd dat de uitstraling van Kinderfaculteit ook digitaal consistent is en dezelfde beleving overbrengt. Elke digitale interactie met de doelgroep is ontworpen om de verwachtingen te overtreffen, wat resulteerde in een sterke en coherente merkbeleving online.