CIRE Register
Visuele identiteit voor CIRE en energiekeurmerk
Niet fijn: zo'n driftige verkoper die belt voor een energiecontract. Agressieve en misleidende verkoop gebeurt steeds vaker in de energiemarkt. Daarom komt de sector nu zelf met het online register CIRE en een energiekeurmerk, voor tussenpersonen aan de telefoon of deur en online vergelijkingssites. Zodat de markt transparanter wordt. Wij ontwierpen de visuele identiteit voor dit topinitiatief.

Betrouwbaarheid

De visuele identiteit van CIRE is herkenbaar en straalt betrouwbaarheid uit. De i in het logo benadrukt de informatiefunctie van CIRE voor en over intermediairs in de energiemarkt.

"Als ondernemer weet ik: visuele bekendheid is mínstens zo belangrijk als naamsbekendheid. Helemaal bij een nieuw initiatief zoals CIRE. Dat moet spot on zijn. Evers en de Gier is geen 'u vraagt wij draaien' ontwerpbureau. Ze luisteren naar m'n idee, begrijpen waar ik naartoe wil. Maar ze stellen ook vragen en dagen me uit om anders te denken. Door die interactie kom je samen tot iets wat echt goed is. En verrassen ze je met iets dat past, dat opvalt, maar niet stoort. Zoals de i in het logo."
Patrick Jordens, initiatiefnemer CIRE

Voorbeeld van een leaderboard


Evers en de Gier ondersteunde CIRE in de oprichtingsfase met de ontwikkeling van de merkpropositie en maakte een passende visuele identiteit die betrouwbaarheid uitstraalt.

Met de visuele identiteit maakte Floro Webdevelopment de website. Benieuwd? Check CIRE Register.

What’s new?

Bekijk meer nieuws
Meer weten over dit project?
ferry@eversendegier.nl
010 213 00 39