Van uitvoerders naar full consultancy, van enkel animatie naar medium-vrij en van klein-mkb naar groot-corporate. Met een nieuwe koers was de huidige identiteit niet meer passend bij wat Funk-e doet.
Vanuit deze nieuwe basis zijn we aan de slag gegaan met een rebranding van de identiteit van Funk-e, met respect voor de heritage.
Onze aanpak
De archetypes
We vonden de kracht van Funk-e in een ogenschijnlijke tegenstelling. De archetypes van De Wijze en De Rebel creëren een spanningsveld en vormden een interessant startpunt voor de merkidentiteit: Consultancy, maar wel de Funk-e way!
Doorontwikkeling identiteit
Visuele identiteit
De ogenschijnlijke tegenstelling uit zich bijvoorbeeld in een serieuze kleur, samen met een felle accentkleur. Of een helder lettertype gecombineerd met een gekke letter voor de koppen. Zo werd Funk-e de professionele én verfrissende partner in communicatie.
“Voor onze organisatie zijn Evers & de Gier een vaste waarde. De manier waarop ze met ons meedenken, de stijl en de werkwijze is zeer prettig. Bovendien zijn Koen en Ferry leuke mensen. Met hen samenwerken en het creatieve proces inzetten is telkens een mooie ervaring.”
Patrick Jordens
Eigenaar @ DMCC
De website
Het Funk-e gevoel
De website is waar alles bij elkaar komt: branding, typografie, tone of voice, kleuren. Het complete Funk-e gevoel! En natuurlijk volledig mobile-proof. Check it out. :)